Waar kan een prijsvergelijker jou mee helpen?

Waar kan een prijsvergelijker jou mee helpen?

Heb jij je eigen online onderneming? Of ben jij een online marketeer voor een webshop? In dat geval kan het je niet ontgaan zijn dat de laatste jaren een nieuw soort websites flink in populariteit gegroeid is, namelijk prijsvergelijkers. Er zijn een aantal grote jongens op de Nederlandse markt actief zoals Bigshopper. Een prijsvergelijker doet echter veel meer dan alleen voor de consument prijzen vergelijken, ze zijn ook een echte partner voor online webshops. In dit artikel vertellen we hoe ze jou en jouw bedrijf kunnen helpen.

Prijs vergelijken

Bij prijsvergelijkers kunnen consumenten dus prijzen vergelijken van producten die ze op het oog hebben. Een van de belangrijkste reden om met een prijsvergelijker in zee te gaan, is dus dat jij ook in die overweging meegenomen wilt worden. De prijsvergelijkingswebsites worden namelijk steeds beter in Google gevonden waardoor ze ook mini zoekmachines worden voor consumenten. Je wilt tussen jouw concurrenten staan om er zo zeker van te zijn dat de consument ook jouw product en webshop overweegt tijdens hun aankoopproces.

Google CSS partner

Daarnaast zijn een aantal prijsvergelijkers ook Google CSS partners. Dat betekent dat zij een samenwerking met Google hebben om te kunnen adverteren in het Google Shopping gedeelte. Je kunt hier ook direct zelf adverteren. Echter het voordeel van een samenwerking et een Google CSS partner is dat zij al veel kennis in huis hebben op het gebied van adverteren in Google Shopping. Daarnaast hebben bieden zij jou ook een prijsvoordeel: je krijgt 20% korting op de klikkosten! Overstappen is heel eenvoudig en er zitten geen opstartkosten aan vast. Vier belangrijke voordelen dus om met een partner samen te werken.

Extra inzicht in de prijzen

Een derde belangrijk voordeel is dat prijsvergelijkers zoals Bigshopper extra tools aanbieden. Zo hebben zij een Price Monitoring tool ontwikkeld die jou extra inzichten geeft in de markt. Met deze tool kun jij namelijk de prijzen van jouw producten bij concurrenten monitoren. Je krijgt niet alleen inzicht in de prijzen op dit moment, je kunt ze ook monitoren over tijd en bovendien in vele verschillende landen. Op die manier kun jij je prijzen afstemmen op de concurrentie en loop jij nooit achter de feiten aan!